Kamis, 13 November 2008

RASISME

Montong Aya “Rasisme” Di Papada Urang

“Rasisme” teh ler hiji virus. Karasa tapi teu karampa. Tuluy-tumuyul tumuwuh ti jaman ka jaman. Manehna eunteup di saban tempat. Laju sumebar turta pageuh akar di unggal ranah. Cilakana, eta virus the kerep diapungkeun oge ku sawatara budayawan.
Ironis, nya? Nya di dinya paham rasis dumukna. Rengkak jeung paripolahna matak hookeun. Manehna teu masualkeun deui ajen-inajen elmu-pangaweuruh tapi teu ngagegedekeun “kasukuan”. Manehna teu ngajenan nain nu di bikeun, tapi masualkeun saha jinisna nu berehan teh. Manehna leuwih mentingkeun golongan mana kapentingan kabehan.
Numitkeun William A. Haviland mah “rasisme” the bias ditilik minangka pasukan social. “Rasisme” mangrupakeun doktrin superioritas sosial, nu nandeskeun superioritas kelompok nu hiji jeung kelompok lianna (Haviland, 1999;1991).
Mucunghulna “rasisme” the alatan ayana perbedaan kelas social. Ceuk Miles mah pangwangunan kelas the dumasar kana rasialisasi (Loomba,2003; 165). Ayana kelas-kelas social teh jadi marga-lantaran rupa-rupa pacagregan, kaasup konflik rasial. Konflik rasial timbul alatan dendam kalut permusuhan nu lila disidem (Haviland, 1999;1991). Haviland nandaskeun “rasisme” nyampak minangka kategori biologis jeung budaya.
Nyumender kana pamanggih William A. Haviland, keur kuring sakuringeun, rupa-rupa kasus rasial nu remen kaalaman di sakuliah dunya the salah sahijina alatan perbedaan kelas social nu dipageuhan ku pasualan biologis.
Enya, cara Luis Aragones, palatih sepak bola Spanyol, nu ngalelece Thiery Haenry (pamaen Perancis), cenah ge. Henry the budak hideung nu kaparigelanana teu leuwih hade manna anak buahna (Jose Antino Reyes). Samalah Samuel Eto’o (pamaen Barcelona) kun u cua kana prestasina, manehna teh mindeng disebut monyet. Di Italia ge teu bina kitu, pangpangna bobotoh Lazio, tong boroning kleub sejen, pamaen Lazio nu nyata-nyata kleub.
Kameumeutna ge ana aya pamaenna nu kabeneran kulitna hideung mah teu weleh dijejeleh.
Di afrika ge sarua. “Rasisme” the banget digugulung, nyatana poltik “apartheid” tea. Samalah, ceuk Harun Yahya mah muncunghulna zionisme the alatan “rasisme” oge. Ari urang kumaha?
Hih, kapan tadi geus disebutkeun “rasisme” teh sumebar turta pageuh akar di unggal ranah. Urangna we mereun nu teu minyadar. Naha ek mohokeun kitu we kana bancang pakeweuh taun 1998? Harita, re urang katurunana Tionghoa nu teu tuah dosa, lian dipaok bandana-jinisna ge digadabah (lalaki dipateni-awewe dirurujit). Ku saha eta teh? Nya ku bangsa urang-urang keneh. Ku kitu, naha teu kaambeu unsure rasial nu sakitu nampeuna tina eta kajadian?
Kapan bahasa babasan, paribasa, atawa kekecapan nu mindang ku urang dikedalkeun kayaning: jawa koek maling apu, datang poek teu diaku, Padang Bengkok, Batak Gedebul, Bule depok, urang kampung, Turunan teureuh, Somah-Cacah, undak-usuk jilna dihenteu-henteu ge kentel unsur rasisna teh.

SANES KITU??

Mungle

Tidak ada komentar:

Posting Komentar